Bu Blogda Ara

17 Ekim 2010 Pazar


Malzemeler
Kuru fasulyeSoğanSıvı yağTuz, pul biber, salça,

Hazırlanışı
Kuru fasulye tarifleri çeşit çeşit, ben benim yaptığım Bulgaristan usulünü size yazıyorum. Akşamdan kuru fasulyeyi ıslatıyorum. Sonraki gün suyunu süzüp, temiz su koyuyorum. Bu suyla beraber bir taşım kaynatıyorum, sonra o suyu da süzüp atıyorum, fazla gaz yapmasın diye. Tekrar su ilave edip, ateşe koyuyorum. Üzerine çiğden kuru soğan doğruyorum. Biraz kaynadıktan sonra üzerine biraz sıvı yağ ve tuz ilave edip, kısık ateşte pişiriyorum. Fasulye piştikten sonra ayrı bir tavada sıvı yağ kızdırıp, üzerine tatlı pul biber ve salça ilave ediyor ve pişmiş fasulyenin üzerine gezdiriyorum. Yanında pilav ve turşu ile servis yapıyorum. Afiyet olsun…Bunun sebzelisi de yapılıyor, fark şu ki kuru soğan, salça,bir domates ve sivri biber ayrı tavada öldürülüp, kaynayan kuru fasulyenin üzerine dökülüp, öyle kısık ateşte kaynatmaya devam ediliyor. Ayrıca üzerine yağ ve pul biber gezdirilmiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder